1. HS: Kastrup-optakt og interview

13. april 2022 kl. 08:42
Interview med Victor Berg

Optakt: Interview med offensivspilleren Victor Berg

I morgen, Skærtorsdag - er der igen kamp i Københavnsserien og denne gang spiller FB’s bedste herrehold på udebane for første gang i foråret, når turen går til John Tranums Allé, hvor Kastrup Boldklub er modstanderen klokken 14.00.
Forud for kampen har vi fået os en god snak med den måske for en del, stadig lidt ukendte offensivspiller Victor Berg, der kom til FB for godt et års tid siden.
NB! På mandag, 2. Påskedag, skulle FB have spillet klokken 12.00 på Frederiksberg Stadion mod Bispebjerg Boldklub. Denne kamp er flyttet en time, således der nu er kampstart kl. 11.00. Det sker med baggrund i Divisionsforeningens kampprogram for 2. divisions nedrykningsspil, hvor naboerne fra FA2000 skal møde Skive IK klokken 14.00 på samme bane.
Victor, du er - efter stærke præstationer for 2. holdet i både for- og efteråret sidste år, rykket op i førsteholdstruppen og er startet inde i de to første kampe. Beskriv den følelse.
-Lige siden jeg kom til klubben og startede på 2. holdet for lidt over et år siden, har mit mål været at kæmpe mig op på 1. holdet - og nu hvor det så er lykkes for mig, er det en pisse fed følelse, at ens gode præstationer har givet pote. Jeg har haft en god pre-season og trænerne har troet på mig og mine kvaliteter, så det motiverer mig, at de også giver mig chancen og har taget mig med fra start i de to første kampe. Jeg ved der stadig er en masse ting jeg kan lægge på i mit spil for at blive en bedre fodboldspiller, men jeg føler også jeg udvikler mig mere og mere her i FB.
I er kommet stærkt fra land med to sejre i de første to kampe. Det må være en fed start for jer?
-Ja vi har haft en rigtig god pre-season, med en masse gode træningspas, en fed træningslejr og nogle gode træningskampe. Vi fungerer også godt med hinanden udenfor banen og der er en god stemning i omklædningsrummet. Det kan man også godt mærke smitter af på banen; at vi vil give det ekstra for hinanden. At vi også har kunne vise det på banen her de første to kampe, er bare super fedt og vi kunne sgu ikke have drømt om mere. Nu ser vi frem til den næste kamp mod Kastrup i morgen, hvor vi vil gøre alt for at fortsætte den gode stime og tage de 3 point med os hjem.
Du er offensivspiller og har nettet 7 gange i 22 kampe i FB-trøjen. Kan vi forvente flere mål fra dig, eventuelt allerede i morgen?
-Som offensivspiller håber man jo altid på at kunne få lavet nogle basser i løbet af sæsonen samt nogle gode assists. Jeg regner da også stærkt med - særligt fordi en af mine spidskompetencer er min hurtighed - at jeg kan komme frem til nogle gode chancer og forhåbentlig også få scoret nogle mål. Det vigtigste for mig er dog, at vi præsterer godt som helhed og får en masse point på kontoen. Så om det er mig eller en anden der laver målene, er knap så vigtigt for mig. Men jeg klør på og så tænker jeg også, at der kommer mål fra mine fødder snarest.
Du fylder 23 år i næste måned og har været godt et års tid i FB, efter at du kom til fra Farum Boldklub. Hvorfor blev det lige FB?
-Ja, jeg flyttede til Frederiksberg her for omkring to år siden og tænkte det var tid til at finde en ny klub. Jeg fik anbefalet FB af min onkel, Per Berg Larsen, som selv har været førsteholdstræner i klubben. Jeg tænkte derfor, at jeg vil give det et skud og jeg er kun blevet positivt overrasket over klubben. Alle er så søde og imødekommende og man føler sig virkelig velkommen af både spillere, trænere og klub. Jeg er blevet behandlet godt og mine første to halvsæsoner med 2. holdet har været virkelig gode, der var mange fede personligheder og en god træner i Morten (Sigaard, red.), som har troet på mig. Da jeg så blev rykket op på 1. holdet, havde jeg da en lille bekymring for hvordan holdkammeraterne ville tage imod mig som ny spiller, særligt fordi der jo er en del kamp om pladserne. Men alle har virkelig været søde og de hjælper mig hele tiden til at blive en bedre fodboldspiller på en god og konstruktiv måde.