1. HS: FA2000-optakt og interview

05. maj 2022 kl. 14:43
Interview med Anders Brask Esdorf

Optakt: Interview med opkomlingen

På lørdag spiller FB’s førstehold igen i Københavnsserien, efter en afstikker til den første indledende runde i DBU Sydbank Pokalen i midtugen.
Denne gang er det mod naboerne fra FA2000. Det er deres andethold der tager imod os ved vores eget midlertidige klubhus kl. 12.00.
Vi har forud for opgøret, haft en snak med den 19-årige opkomling Anders Brask Esdorf, der mere eller mindre har spillet i FB altid.
Anders, du er en ung og talentfuld spiller, der rykkede op fra U19-truppen sidste sommer. Prøv at sætte nogle ord på din ungdomstid i FB.
-Både på U17 og U19 havde vi de samme trænere, Martin Teglman og Alexander Busk, som begge har været i klubben i rigtig mange år. De var rigtig god både socialt og hvad angår det trænerfaglige, især det taktiske. Det var to trænere jeg lærte meget af, de var engagerede men gav os også plads til at være unge og de gjorde det til en superfed at være ungdomsspiller i klubben.
Det er din første sæson hvor du er fast med i HS1-truppen, hvordan er det, at være en af de unge drenge i den nuværende trup, og er der nogle af de ældre spillere på holdet, der er særlig gode til at inspirere de unge?
-Det er vildt fedt at være en del af vores førstehold i FB og det har været rigtig nemt at falde til i truppen, både socialt og da jeg skulle finde min plads i omklædningsrummet. Det er nogle fantastiske gutter der er på holdet og vi har et par stykker, især Yannick (Winkel Rasmussen, red.) der er gode til at holde os unge lidt i ørerne. Han har det i hvert fald med at sætte mig på plads, når han lige føler der er brug for det.
I forrige KS-kamp mod BK Skjold scorede du et fabelagtigt mål. For os der så det, lignede det, at det nærmest var et signaturtræk af dig - ind i banen og over i det lange målhjørne. Er det sandt? Og kan du, for dem der ikke kender dig så godt endnu, uddybe lidt om din spillestil og styrker på banen?
-Ja det er ikke helt forkert. Jeg er den type der elsker at spille i små rum og trække ind i banen og afslutte mod mål. Jeg er også typen som elsker at have bolden på fødderne og få ting til at ske, hvorimod jeg ikke er så glad for det defensive arbejde, som jeg dog godt ved hører med, hvis jeg skal bide mig fast på holdet. Jeg er helt klart bedst fremme på banen og med ansigtet rettet mod modstandernes mål.
I befinder jer på 3. pladsen, med 12 point op til 2. pladsen, men et utrolig tæt forfølgerfelt bag jer. Tror du, at I kan holde fast i 3. pladsen, og hvordan ser du generelt henimod de afsluttende seks KS kampe?
-Ja jeg både tror og håber på at vi kan fastholde vores nuværende tredjeplads i Københavnsserien, men vi ved også godt at det er utroligt tæt og at mange flere udfald gør at vi hurigt kan være nede på 7.-8. pladsen i stedet for. Så det bliver sgu hårdt arbejde i de sidste seks kampe, men vores målsætning er at slutte som nummer tre, så det vil vi arbejde sindssygt hårdt for.