Menu

Oprettelse og kriterier



ØNSKER I AT BLIVE LUKKET HOLD I FB?

 

STATUS PR. 26. NOVEMBER 2020:

VI HAR PLADS TIL 4 NYE 7-MANDSHOLD GÆLDENDE FRA FORÅRSTURNERINGEN 2021.

OBS! SÅFREMT DER ØNSKES TRÆNINGSTID, ER ENESTE MULIGHED MANDAG ELLER ONSDAG KL. 20.30 TIL 22.00.

VI HAR IKKE FLERE PLADSER TIL NYE 11-MANDSHOLD.

 

FRIST FOR TILMELDING ER DEN 16. DECEMBER 2020. 

SKRIV TIL: FB@FREDERIKSBERG-BOLDKLUB.DK


LÆS DOG FØRST NEDENSTÅENDE REGLER OG KRITERIER - OG SEND DEREFTER EN MAIL PÅ OVENSTÅENDE KONTAKT, SÅFREMT I MENER AT KUNNE OVERHOLDE DE OPLISTEDE REGLER OG KRITERIER OG ØNSKER AT OPRETTE ET LUKKET HOLD HOS OS

Vi er Danmarks største fodboldklub for lukkede seniorhold.

 

Regler for oprettelse af lukkede hold:

Antal spillere og indmeldelsesprocedure:

7-Mands hold:
Minimum 12 spillere skal indmelde sig online her 

Samtidig skal der sendes en liste med navne på spillerne til fb@frederiksberg-boldklub.dk 

11-Mands hold:
Minimum 17 spillere skal indmelde sig online her 

Samtidig skal der sendes en liste med navne på spillerne til fb@frederiksberg-boldklub.dk 

OBS! Ovenstående antal er de gældende og kan ikke ændres. Det er en vurdering foretaget ud fra økonomi og ud fra en vurdering om at kunne stille hold til kampene - færre spillere bliver alt for sårbart. Mister man spillere undervejs i en halvsæson, så er man selv ansvarlig for at finde erstatninger der så skal melde sig ind. Man kan indmelde sig løbende året rundt. 


Fremgangsmetode:

1. Send en e-mail til administrationen og afvent bekræftelse på, at der er plads til oprettelse af nyt lukket hold. 
2. Såfremt det bekræftes at der er plads, så send derefter en liste over de minimum 17 eller 12 spillere der melder sig ind.
3. Påbegynd derefter indmeldelserne online. Hver spiller skal indmelde sig selv, da man skal tilknytte sit betalingskort til medlemskabet.
4. Når alle spillere har meldt sig ind, indkaldes der til intromøde.

Træning:

Sommerhalvåret (apr-nov) kan tilbydes en eller to træningsdage og tider pr. uge i tidsrummet typisk kl. 20.30/20.45-22.00 på kunstgræs.

Vinterhalvåret (nov-apr) tilbydes en eller to træningsdage og tider pr. uge i tidsrummet typisk kl. 20.30/20.45 til 22.00 på kunstgræs eller indendørs på en skolegymnastiksal i tidsrummet kl. 19.00-21.00.

Kampe og rækker:

Man tilmeldes en 11-Mands eller en 7-Mands række under DBU København med ugentlige kampe i perioden fra april til medio/ultimo juni samt august til ultimo oktober/primo november.

Startpladsen er laveste række, dvs. Serie 5 for 11-Mands hold og Række 4/5 for 7-Mands hold, medmindre vi har pladser ledige i ovenliggende serier eller rækker.

NB. For 7-Mandshold er vi desværre indimellem ramt af, at vi ikke kan rykke op, grundet for mange hold i ovenliggende rækker. 

OBS! Hjemmekampe afvikles for 7M-hold enten på hverdage (mandag til torsdag) kl. 18.00, 19.30 eller kl. 20.30/20.45, fredag kl. 18.30 eller 19.45, lørdage og søndage kl. 10.00, 14.00 eller 16.00. Hjemmekampe for 11M-hold bestemmes af DBU København, da disse er dommerpåsatte af lokalunionen.

 

Dommere til hjemmekampe:

11M-kampe er med certificerede fodbolddommere påsat af DBU København 
7M-kampe er med certificerede fodbolddommere påsat af FB selv

 

Kamptøj:

Man får udleveret et FB spillesæt (nyt eller lettere brugt) 9+1 for 7M og 13+1 for 11M.

For alle lukkede hold, gælder det at man stiller op i FB's officielle klubtøj, i øjeblikket af mærket SELECT. Man kan dermed ikke stille op i andre spilledragter/farver/mærker. 

OBS! Man skal ikke købe en opstartspakke med tøj, dette er alene for børn mellem 0 og 12 år.

Udstyr:

Man får et boldskab med hængelås/nøgle til sit udstyr.

Udstyrspakken for lukkede 11-Mands hold der træner:
10 bolde i boldnet, 10 veste i to farver, 24 toppe

Udstyrspakken for lukkede 11-Mands hold der ikke træner:
4 bolde i boldnet, 10 veste

Udstyrspakken for lukkede 7-Mands hold der træner:
5 bolde i boldnet, 6 veste, 12 toppe

Udstyrspakken for lukkede 7-Mands hold der ikke træner:
4 bolde i boldnet, 6 veste.

Ønskes andet eller mere udstyr end ovenstående, er det på holdets egen regning.

 

Kontingent:

Kontingentbetalingen opkræves to gange om året: Pr. 1. marts og pr. 1. august.

I forbindelse med indmeldelsen, tilmeldes man automatisk kortbetaling. Man notificeres på mail 7 dage før vi trækker kontingent. 

Ved onlineindmeldelsen betaler man et obligatorisk engangsgebyr for indmeldelse på kr. 150,00.

Indmeldes man fx i november måned, er der naturligvis en regulering i kontingentet, da man ikke skal betale for perioden august til november.

Bemærk: Der er forskel i kontingentsatserne, alt efter om man ER 7M-hold eller 11M-hold - og om man vælger at træne og spille kampe eller blot at spille kampe. Vælger man blot at spille kampe og dermed modtage en rabatordning, kan man ikke skifte til at være trænende hold, før en ny kontingentperiode påbegynder. 

Kontingentsatserne for 2020 kan ses her - Kontingentsatserne er naturligvis pr. spiller.

Man skal som spiller, hvis man stopper, selv melde sig ud skriftligt her

 

Kontingentfrihed:

11-Mands hold: To holdansvarlige/trænere på et lukket hold går kontingentfri.
7-Mands hold: Én holdansvarlig/træner på et lukket hold går kontingentfri.

Dette kun såfremt at ALLE øvrige indmeldte spillere på holdene betaler kontingent rettidigt og i øvrigt overholder betingelserne om minimum 12 eller 17 indmeldte spillere i truppen. 

 

Øvrig service:

Der er fuldtids-administration til rådighed, således at man hurtigt kan få svar på eventuelle spørgsmål.

Man opnår som medlem i FB, ligeledes 20% i kontantrabat når man handler i Intersport, FRBC. Man skal blot oprette sig på Club Intersport under vores særaftale først, det kan man gøre lige her

 

Øvrig information:

FB's åbne herreseniorhold i 11-Mands serierækkerne har højeste prioritet. Det betyder, at hvis FB sportsligt bedømmer, at de åbne hold har niveau til at ligge højere placeret end lukkede hold, så er den regel den gældende.


 

Interesseret eller yderligere spørgsmål? 

 

Henvendelse til Administrationen på fb@frederiksberg-boldklub.dk 

Først når alle de påkrævede onlineindmeldelser er foretaget, vil man blive indkaldt til intromøde hos administrationen.