Slutstillinger for halvårsrækkerne

Martin Busk
29. november 2020 kl. 13:09
FB-hold i op- og nedrykninger

Slutstillinger for halvårsrækkerne
De seneste meldinger fra myndighederne får desværre konsekvenser for de københavnske fodboldturneringer for senior og ældre. Med et forsamlingsforbud på max. 10 personer er det ikke muligt at afvikle de resterende kampe for efteråret 2020, og derfor flyttes alle kampe i helårsrækkerne til foråret 2021 mens halvårsrækkerne er blevet afsluttet ud fra en beregning af de aktuelle stillinger.
Se de aktuelle forhold her:
Halvårsrækkerne:
Turneringerne fastfryses fra den 22. november 2020. Slutstillingen samt op- og nedrykninger beregnes (point divideret med antal kampe) ud fra de aktuelle stillinger ved fastfrysningen den 22. november. De nye slutstillinger og op og nedrykningsscenarier er offentliggjort og kan ses nederst her i artiklen.
Helårsrækker:
De kampe, som ikke blev afviklet i efteråret 2020, flyttes til foråret 2021. Det vil være muligt for klubberne indbyrdes at aftale en tidligere afvikling af de flyttede kampe, hvis begge hold er enige herom og forsamlingsforbuddet er ændret/ophævet. Denne situation kan medføre ekstra pres i forhold til banekapaciteten i foråret 2021. Vi opfordrer alle klubber til at samarbejde og hjælpe hinanden i en tid, hvor vi skal have enderne til at mødes.
Stillinger opgjort:
Samtlige stillinger fra efterårets halvårsturneringer er nu opgjort.
Aktuelt for FB’s vedkommende i 11-mandsrækkerne betyder det en enkelt nedrykning fra Serie 2 og en enkelt nedrykning fra Serie 3, mens det samtidig blev til en enkelt oprykning til Serie 3 og to oprykninger til Serie 4. Så alt i alt et lille plus på den konto.
For vores 7-mandshold fik vi spillet to oprykninger i hus fra række 2, to oprykninger fra række 3, hele fire oprykninger fra række 4 samt en enkelt fra række 5. Vi rykkede dog også ned med to hold fra række 3, samt tre hold fra række 4.
Stillingerne er beregnet ud fra holdenes pointgennemsnit og de aktuelle stillinger ved fastfrysningen den 23. oktober kan ses lige her for alle rækker.
DBU København forventer at kunne offentliggøre forårets turneringsrækker senest på fredag den 4. december 2020.