Rekordhurtig generalforsamling

28. februar 2020 kl. 11:04
Vellykket GF 2020

Uddrag fra FB's generalforsamling
I alt 43 fremmødte, heraf 31 stemmeberettigede medlemmer, foruden altså diverse ansatte og øvrig indbudte gæster, fyldte ganske godt op i spisesalen på Ingeborggårdens Plejehjem - da FB torsdag aften afholdte årets generalforsamling.
Formand Henrik Amdi Madsen ringede ind kl. 19.14 og forsamlingen blev ringet af igen allerede kl. 20.22.
Rund fødselsdag og kåring som årets Fodboldklub:
Inden generalforsamlingen begyndte, bød bestyrelsen som altid på stegt flæsk og efter check in kl. 19.00 fra ‘dørmand’ Henrik Noer, indledtes der med fødselsdagssang og en smuk gul-sort kage med FB logo på, for at fejre bestyrelsesmedlem Christian Kjærgaard, der rundede skarpe 50 år. Derudover blev forsamlingen budt på et glas champagne i anledning af kåringerne som Årets Fodboldklub i København og Årets Fodboldklub i hele Danmark.
Mindeord:
Formand Henrik Amdi Madsen åbnede generalforsamlingen med mindeord for de desværre i 2019 afgåede tre FB’ere, Jørgen Bertelsen, Timi Holm Hansen og Jørgen Mortensen, hvorefter der blev afholdt et minuts stilhed.
De er savnet hver som en. Æret være deres minde!
Herefter svingede dirigent Henrik Murmann dagsordenen igennem i sædvanlig rutineret stil - mens referent Mai Hørmann Jensen tastede løs.
Årets Træner/Leder Pris:
Inden bestyrelsens mundtlige beretning, fik Ungdomsudvalgsmedlem Michael Søby overrakt Årets Træner/Leder Pris. Søby var dog til Malurt-koncert i Store Vega, hvorfor han var live igennem på en telefonforbindelse, i forbindelse med kåringen og talen fra FB’s daglige leder Martin Busk.
Den mundtlige beretning:
I sin mundtlige beretning kom formand Henrik Madsen blandt andet ind på de mange årsager til hvorfor FB er blevet Årets Fodboldklub og uddybede grundigt på de forskellige indsatsområder samt den daglige drift og de resultater der er opnået i løbet af 2019.
Derudover blev alle nævnt og ingen glemt i det store arbejde for at opretholde FB som Danmarks bedste og mest velfungerende fodboldklub.
Den mundtlige beretning blev klappet i hus uden hverken debatter eller spørgsmål fra salen.
Økonomien:
Efter formandens beretning tog kasserer Jørgen Andersen ordet og præsenterede årets regnskabsresultat, der udviste et underskud på tkr. 196. Der har været indtægter på samlet set tkr. 4.119 og udgifter på tkr. 4.300. Egenkapitalen er den 31. december 2019 tkr. 1.068. Alt i alt karakteriserede Jørgen Andersen resultatet som tilfredsstillende, da underskuddet primært skal ses i lyset af de udgifter der har været forbundet med flytningen til midlertidige faciliteter og hvor noget af underskuddet forventes at komme retur fra kommunen i 2020.
Herefter blev også regnskabet klappet i hus uden spørgsmål fra de fremmødte.
Emil Sørensen Prisen:
Der var ingen indkomne forslag, så derfor blev der hoppet videre til tillægspunktet, nemlig uddeling af Årets Emil Sørensen Pris, der højest overraskende og uventet for 9 ud af 15 fremmødte modtagere, gik til Havenisserne, hvor Martin Busk endnu engang motiverede kåringen.
Valg til bestyrelsen:
Til slut var det tid til valg af bestyrelse, suppleanter, og interne revisorer - hvor der uden modkandidater, var genvalg til alle der genopstillede.
Det betyder at Henrik Amdi Madsen, Anders Friis-Hansen og Nina Dencker Nielsen alle fortsætter som bestyrelsesmedlemmer i yderligere to år, mens Malte Meier Carlsen og Christian Kjærgaard blev valgt for en ny etårig periode.
Morten Høgsdal er igen suppleant det kommende år og derudover indstillede bestyrelsen Sanne Flex som 2. suppleant. Sanne motiverede og præsenterede kort sig selv, inden hun blev klappet ind. Stort velkommen til Sanne, som vi glæder os meget til at arbejde sammen med.
De interne revisorer Kresten Bang Heinfelt og Henrik Murmann samt suppleant Ove Nikolaisen, blev ligeledes alle genvalgt.
Tak for 2019 - vi ser frem til 2020.
I den kommende uge kan man her på hjemmesiden læse nærmere om de to prisuddelinger og Sanne som
nyvalgt suppleant til bestyrelsen - ligesom selve referatet snarest og efter skriftlig godkendelse, også vil være tilgængeligt.

/ Bestyrelsen