Ny assistenttræner på 1. Herresenior

06. februar 2021 kl. 11:59
Profil til 1. HS

Ny spændende assistenttræner til 1. Herresenior

Kort før 2020 blev til 2021, meddelte vores hidtidige assistenttræner på 1. Herresenior, Thomas Terkelsen, at han havde takket ja til et tilbud fra vores KS-kollegaer og konkurrenter fra KB, hvorfor han stoppede i FB.
Vi har nu en spændende afløser parat, i form af et ganske velkendt navn i den danske fodboldverden, der kommer til som ny assistenttræner for cheftræner Frank Stahr.
FB har nemlig indgået en aftale med den 36-årige nu tidligere fodboldspiller Olcay Senoglu, en angriber med mange kampe på CV’et fra både Superligaen, 1. og 2. division.
Senoglu skal dermed for første gang prøve kræfter med trænergerningen og stifte bekendtskab med den træner han føler han har i maven, efter mange år som aktiv topspiller rundt omkring i både danske og europæiske klubber.
Om sin ansættelse i FB, siger Olcay Senoglu:
-Jeg har igennem de seneste 3-4 års tid tænkt en hel del på, at jeg gerne ville i gang med trænergerningen, efter et langt liv som fodboldspiller, men først nu har jeg for alvor fundet tiden til at kaste mig ud i det.
-Da FB så henvendte sig til mig, var min betænkningstid egentlig ganske kort og jeg tænkte at nu var det nu. Jeg kender Malte Meier Carlsen særdeles godt og han efterlod et godt indtryk af både klubben og mine udviklingsmuligheder som fodboldtræner i FB.
-Jeg føler at jeg har meget at give af på både det faglige og det menneskelige plan og det har mine samtaler med både Malte Meier Carlsen og Martin Busk, samt ikke mindst Frank Stahr (cheftræner, red.) kun bekræftet.
-Jeg kommer til FB's 1. hold med en stor portion nysgerrighed men også med en ordentlig bunke energi og vilje, til både at ville lære men så sandelig også lære fra mig. Jeg er en vindertype og jeg vil nærmest vinde for enhver pris. Jeg føler mig overbevist om at den tro på tingene og den energi jeg kommer med, kan have en afsmittende effekt på en som jeg forstår det, god spillertrup, der dog stadig mangler nogle procenter for at kunne spille med helt fremme i Københavnsserien.
-Jeg ser virkelig frem til at starte op, til at lære både klubben og drengene på holdet at kende, så nu glæder jeg mig bare til at Covid-19-restriktionerne lempes, så vi kan komme i gang med forårsturneringen.
Senoglu har spillet fodbold fra barns ben og i mange forskellige klubber undervejs. Han har i alt 10 kampe og 4 mål fordelt på de danske U18, U19 og U20 landshold. Derudover har han som spiller optrådt i en lang række klubber, der blandt andet tæller 14 kampe for FC Nordsjælland i Superligaen, 23 kampe for Trelleborg FF i Allsvenskan ligesom han har optrådt for tyrkiske Genclerbirligi, en klub han var med til at spille op i den bedste tyrkiske række. Han har også spillet i NordicBet-ligaen for klubber som Blokhus (nu Jammerbugt FC, red.) og FC Vestsjælland samt 53 kampe for Fremad Amager. Flest optrædener har han for B93 med 141 kampe og 75 mål.
Senoglu stoppede karrieren tilbage i sommeren 2018 efter 16 års seniorfodbold på topplan. Et karrierestop han blandt andet satte ord på i denne artikel
I FB’s ledelse er man også begejstret for tilgangen af Senoglu.
Administrerende leder Martin Busk siger i den forbindelse:
-For os har det været vigtigt med afgangen af Thomas Terkelsen, at få tilgang af noget kompetent nyt blod til holdet, der kan komme med friske inputs, god energi og en masse erfaring fra egen spillerkarriere. Olcay har en stærk og inspirerende personlighed, der har masser at give af både i forhold til sin lange karriere, men så sandelig også omkring det menneskelige aspekt. For både ham og os, er det en perfekt måde at starte trænergerningen op og jeg er overbevist om at han kommer til at komplementere Frank Stahr på fremragende vis, ligesom jeg er overbevist om at han give spillertruppen et stort boost i og med at han er en vindertype og vil vinde for enhver pris. Det er noget af det vi trænger til, i min optik.
Bestyrelsesmedlem Malte Meier Carlsen udtaler:
-Jeg kender Olcay, eller bare 'Olle' indgående fra vores fælles fortid hos Fremad Amager i 1. division. Allerede dengang viste han store menneskelige kvaliteter og egenskaber, ligesom alle husker hans blændende venstre fod. Han var typen der tog et enormt ansvar, arbejdede knaldhårdt og konstant udviklende på sine omgivelser, herunder mig selv, der sugede til mig af hans store erfaring. For mig er det helt logisk, at han nu skal i gang med en trænerkarriere og det er med et kæmpe smil på læben, at Olcay starter denne karriere ud hos os, da jeg virkelig tror på at samarbejdet med både Frank og truppen, kan blive virkelig godt.
Olcay Senoglu bor på grænsen til Frederiksberg ude i det københavnske nordvest-kvarter sammen med sin kæreste og deres lille nyfødte datter. Han er uddannet skolelærer og er ansat som Ungekoordinator i Københavns Kommune med fokus på unge og demokrati og har sin daglige gang hos to forskellige ungdomsklubber på Nørrebro.