-

Nyhedsbrev vedrørende caféen i klubhuset

-

-

Orientering til samtlige vores medlemmer og familier. 


Vi har forfattet nedenstående nyhedsbrev, vedrørende vores nye projekt i caféen, inddelt i diverse afsnit.




TRIVSEL OG KLUBLIV


Frederiksberg Boldklub har valgt at ansætte 56 årige Pia Bloch Rasmussen som trivselsperson til at varetage salg, trivsel og klubmiljø i vores café. 


Hun er ansat pr. 1. april. Hun kommer med en erfaring som bestyrer fra sportspubben i Vanløse igennem 9 år. 


Pia er både venlig, flink, serviceminded, snaksalig og imødekommende.


Pia skal være til for vores medlemmer - og skal dermed IKKE bruge al sin tid i køkkenet, men mere omkring selve miljøet i caféen samt varetage dagligdagens salg. 


I caféen skal det være hyggeligt at opholde sig. Pia skal byde medlemmerne velkommen og hun skal bidrage til, værne om og bakke op om en bedre trivsel og et forbedret samlet klubmiljø.



CAFÉEN - KLUBBENS HJERTE


I selve caféen har vi fået malet baren, der er kommet blomster på bordene, der vil måske også komme duge på bordene, der er dannet en lille hyggelig afdeling med lænestole, vi kommer til at se nærmere på måske at få installeret et mindre tv (foruden det store) og en PlayStation hvor særligt ungdomsmedlemmer kan opholde sig, ligesom der vil blive indkøbt diverse brætspil mv.


Udendørs er vi lidt handicappet og udfordret af vildfarne bolde fra naboerne, mod selve klubhuset, men også her er planen, at terrassen skal være et hyggeligt område, hvor man kan opholde sig. Vi kommer til at være synlige med skiltning ligesom der vil blive indkøbt parasoller mv.


I selve huset, kan man også gå på 1. sal og spille bordfodbold og bordtennis. Dette bliver ikke aktuelt i selve caféen, grundet både pladsmangel og atmosfære. Er der låst på 1. salen, så hjælper Pia gerne med at åbne. 


Caféen skal ligeledes være stedet hvor forældre finder det hyggeligt og rart, at sætte sig ind med fx. en arbejdscomputer, mens deres barn træner på banerne, eller blot til en lille snak med øvrige forældre. 


MENUKORT OG INDHOLD


Vi har valgt, at der ikke tilbydes decideret aftensmad i caféen. Pia skal som nævnt, ikke stå i køkkenet som sin primære funktion, men være tilstede for vores medlemmer.


Her tilbydes alene den lette variantudgave - og vi har valgt at udstyre Pia med det der hedder et basis-hygiejnekursus. Et kursus hun bestod med bravour. Beviset kommer til at hænge i caféens bar, så alle kan se, at vi har tjek på hygiejnen ifm. indholdet på menukortet.

Omkring maden, så vil der være mulighed for at købe en fransk hotdog, en ristet pølse, en toast samt en sportsbolle. (Både toast og sportsboller vil både være med skinke og kyllingpålæg)


Der vil ligeledes være mulighed for at købe frisk frugt, chips, popcorn, slik og müslibarer.


Vi har vedrørende salg af is, valgt ikke at indgå en aftale med en leverandør. Vi kommer til at køre to slags is: En for børn (og barnlige sjæle) i form af den nok så berømte Sun Lolly is - og en for voksne, i form af den klassiske fløde ispind med chokolade overtræk.


Hvad drikkevarer angår, har vi valgt heller ikke at indgå aftale med en leverandør. Dvs. vi kommer til at køre med et fast udbud af sodavand og øl på dåser samt kildevand. Endvidere bydes der på salg af små kakao, æble- og appelsinbrikker, foruden kaffe og te. 


Hvad angår øl og salg heraf, så har vi selvfølgelig søgt om en alkoholbevilling. Denne er ikke godkendt endnu. Vi sælger naturligvis først øl, når vi har bevillingen i hus. Vi er blevet lovet en behandling indenfor tre uger fra Politiets bevillingsafdeling.


I weekenderne kan der købes et rundstykke med smør, ost og marmelade eller med pålægschokolade, til morgenkaffen.


Vi har samlet set valgt at holde menukortet på ovenstående indhold. Skulle nogen mene, at det ikke er nok, er man meget velkommen til at medbringe sin egen madpakke eller medbragte mad udefra (dog ikke drikkevarer)


Vi kommer også til at køre fx. månedstilbud og søsætte øvrige kampagner, klippekortsordninger  mv. Fx. har vi valgt her i april måned, at kaffen og teen er på husets regning.



HOLD- OG FÆLLESSPISNINGER


Vi har valgt at indgå en samarbejdsaftale med mad-og catering-firmaet "Hos Trine og Christian" der har restaurationslokaler på Peter Bangs Vej. De har for nylig valgt at lukke deres A la carte menukort og kun leve af selskaber og cateringaftaler, da de måtte afvise kunder i døren og ved bordbestilling, grundet for mange arrangementer.


Denne samarbejdsaftale, omfatter dagligdagens hold- og fællesspisninger, samt opstarts- og afslutningsfester/arrangementer, efter følgende klare regler:


Hvis et hold - ungdom som senior - ønsker en fællesspisning, så bestiller man ud fra et kvartalsmenukort. Menukortet for kvartal 2 er udfærdiget og kan ses her i linket. 


Man bestiller i baren hos Pia, eller hos Pia på mail til cafe@frederiksberg-boldklub.dk. 


Bestillingen skal foretages minimum 3 hverdage før spisningen. Der skal bestilles til minimum 10 personer og det skal være til samme ret. Det betyder, at man kan ikke bestille 3 retter af en slags og 7 retter af en anden slags. På selve dagen for spisningen, leveres maden en halv til en hel time før fra Trine og Christian - og herefter anretter Pia maden og servicen.


Tidsfrister, bestillingsform og selve menuen for kvartalerne, er ikke til forhandling. Vi er blevet lovet husmandskost tilberedt fra bunden og vi glæder os til samarbejdet med "Trine & Christian"



PRISER

Det har med ansættelsen af Pia, været enormt vigtigt for bestyrelsen, at hverdagens prisleje holdes nede på et favorabelt og acceptabelt niveau. 


Det vil fremgå af priserne, at de er yderst menneskelige og i høj grad både konkurrencedygtige og venlige. Se vores første menukort i linket her


Vi ønsker flere medlemmer i klubben før og efter træning, vi ønsker et bedre klubmiljø og en større fastholdelse af medlemmer, således at tilhørsforholdet til FB bliver endnu bedre end det i forvejen er.


Vi udelukker ikke med tiden, at der kommer prisændringer/stigninger, for det skal naturligvis kunne løbe rundt.


BETALING


Det er allerede nu muligt at betale med kontanter og med diverse betalingskort og indenfor en overskuelig fremtid også med Mobile Pay. 


Ifm. betalingskort, så er det værd at bemærke at der ikke kan købes for mindre end kr. 10,00. 


Mobile Pat løsningen er i skrivende stund ikke oprettet, så husk kontanter eller betalingskort.


ÅBNINGSTIDER


Der er åbent i caféen dagligt, mandage til torsdage, fra kl. 16.30 til 21.30. Der er lukket om fredagen.


I weekenderne holdes der åbent både lørdage og søndage i tidsrummet kl. 09.30 til 14.30.


På hverdage, særligt tirsdage, onsdage og torsdage, kan der være tale om længere åbningstid, ifm. visning af fodboldkampe fra fx. Champions League eller Europa League.


I weekenderne kan der være tale om længere åbningstider, fx. hvis en af klubbens to 1. hold (herrer/damer) spiller hjemmekamp på Jens Jessens Vej.


Omvendt og modsat, kan der også forekomme lukkedage, grundet private omstændigheder som fx. sygdom eller andre private begivenheder.


Den lille kassebeholdning tømmes hver aften og samtlige varer låses forsvarligt inde. 


RENGØRING I OG OMKRING KLUBHUSET


Pia står for den daglige rengøring i både selve køkkenet og i caféen. Det er ovre i den lette afdeling. 


Vi har hyret vores rengøringsselskab til at foretage rengøring i klubhusets gang af og på toiletterne, fem gange om ugen. Pia har til opgave at følge op i løbet af dagene ligesom terrassen skal fremstå pæn og fejet.


OPBAKNING ØNSKES



Ovenstående bliver ikke en succes, hvis ikke trænere, holdansvarlige, ledere, spillere og forældre bakker op og støtter op. 


Vi foretager en langtidsinvestering med ansættelsen af Pia - og vi både håber på og forventer, at alle vil bakke op om tiltaget. Vi kan ikke forsvare at bruge penge på noget, der ikke kaster noget andet af sig. Derfor er det vigtigt at tage imod, benytte sig af det, bidrage til det, støtte op om det og give en solid opbakning.


Vi beder om forståelse for, at dette projekt skal løbes i gang, at tingene godt kan tage sin tid og at der er meget opstartsarbejde forbundet med det. Vi tror dog fuldt og fast på, at dette tiltag er vejen frem og vi glæder os til i samarbejde med Pia, at byde vores medlemmer indenfor.




Bestyrelsen


Frederiksberg Boldklub





Share