Årets gaveide | FB-vine

01. december 2020 kl. 12:14
Klubvine til salg

Køb klubvine og støt Frederiksberg Boldklub

Er rødvinen købt til juleaften?
Er den mousserende vin købt til nytårsaften?
Mangler du en værtsgave til dem du skal holde jul eller nytår med?
Kunne du tænke dig at servere noget lækkert til juleanden?
Kunne du tænke dig at servere noget overdådigt til nytåret?
Mulighederne er mange og i sidste ende støtter du FB ved at købe din julevin eller dine nytårsbobler hos os, så tøv endelig ikke med at komme forbi vores klubhus.
I samarbejde med Holte Vinlager Gentofte, har vi fået produceret en San Marco Sangiovese Årets Fodboldklub-rødvin og en Prosecco Bio Årets Fodboldklub-mousserende vin.

Begge kan købes i klubhuset ved forudgående aftale med Martin Busk på SMS 20580898 - så længe FB er lukket ned grundet den aktuelle Covid-19-situation. Efter nytår kan man købe dem ved henvendelse til Pia eller på kontoret på 1. sal ved henvendelse til Mike Kirkegaard Friang, typisk i tidsrummet dagligt mellem 16.00 og 19.00. Køb skal foretages via MobilePay til 13591.
San Marco Toscana Rosso er Årets Julevin 2020 hos Holte Vinlager og har en alkoholprocent på 14. Se video her
Det er en Italiensk rødvin lavet på Sangiovese druer fra Toscana. Vinen har en meget flot dyb smag og flot balance mellem frugt, syre og fadlagring.
Sangiovese-druens forholdsvis høje syre giver vinen et forfriskende bid i eftersmagen, hvilket gør den særligt velegnet til julemad.
Vinen har fået omkring 3 måneder på egetræsfade der giver vinen lidt mere tyngde og dybde end normalt, for denne type vin.
Oksekød, vildt og modne oste vil den også være rigtig god til.
Serveringstemperaturen bør være på cirka 16-18 grader.
Pris:
Normalpris hos Holte Vinlager: kr. 149,00 (se her)
Din FB-Pris pr. flaske: kr. 100,00 - og så støtter du ovenikøbet FB
Valdo Prosecco Bio er en vin fra Valdobiadene (Veneto) lavet på Grecco-druen. Den kaldes populært “Italiens champagne” og er dermed en mousserende vin fra et helt bestemt område lavet på en bestemt drue i Italien og når den er lavet på “Champagne-metoden” betyder det at perlerne er naturligt fremkommet i gæringsprocessen og ikke tilsat.
Vinene er typisk lettere at drikke, da boblerne er milde og frugten er tydeligere så vinen virker mindre tør. Deraf navnet Pro-secco, direkte oversat "før-tør" eller "næsten-tør". Altså gæringen stoppes inden vinen bliver for tør.
Denne biodynamiske Prosecco er i absolut topklasse!
Den er tør, fyldig, aromatisk og delikat, og har en let mineralsk eftersmag. Fremragende som aperitif, men også yderst velegnet til fisk, risotto eller sushi.
Pris:
Normalpris hos Holte Vinlager pr. flaske: kr. 169,00 (se her)
Din FB-Pris pr. flaske: kr. 120,00  - og så støtter du ovenikøbet FB