Uddeling af Årets Træner/leder Pris 2018

05. marts 2019 kl. 09:41
U12 Drenge-træner modtog pris

Uddeling af Årets Træner-Leder Pris

På FB's årlige genralforsamling torsdag aften, var det som altid på sin plads med at uddele Årets Træner-Leder Pris.
Denne gang gik den ærefulde kåring til U12 Drenge 1-træner Jacob Jørgensen - der har leveret en fantastisk frivillig indsats i det forgangne år. Det var 16. gang at prisen blev uddelt - og den samlede oversigt over prismodtagerne kan ses her
Talen fra administrationsleder Martin Busk, lød således:
Årets prismodtager er ungdomstræner. Tidligere har han trænet et børnehold.
I det forgangne år, har han ydet en stor indsats, ikke blot på det fodboldhold han træner, men også for klubbens ungdomsafdeling.
Er der noget vi har lært med denne person, er det at vi bare skal spørge. Generelt er det en person der aldrig siger nej til at yde en ekstra indsats for både hold og klub. Det er sådan noget vi værdsætter, for uanset hvor mange vi ansætter til at klare dagligdagens kerneopgaver, så kommer behovet for frivillige og frivillig hjælp, aldrig til at forsvinde.
Han stiller op med sine hænder og tager fra hvor der er et behov. Ingen opgave er for stor for ham. Beder vi ham stå for at passe en grill, så er det det han gør. Beder vi ham om at sætte en oppustelig fodboldbane op, så gør han det. Beder vi ham om at gå i en Netto-butik og skaffe os gratisvarer til en Klubdag, så gør han også det og sådan kunne vi blive ved.
På de lidt mere overordnede linjer spurgte vi ham for et par år siden, om han havde mod på at varetage vores DBU Fodboldskole og det havde han. Det har betydet, at vi to år i træk har haft en Fodboldskole-uge i skolernes sommerferie, som han har brugt tid på i månederne op til med registreringer og tilmeldinger samt fysisk i selve klubben og på banerne som skoleleder i uge 30.
Det er et ret så stort ansvar, hvor han har skullet holde styr på 96 børn og en bunke fodboldtrænere, på tøj, på materialer og på frugtordninger.
Han har også i flere år været træner på Frederiksberg Fodboldskole, som vi afholder i skolernes efterårsferie.
Når man bruger så meget af sin fritid på FB, så er det absolut værd at anerkende.
Det korte oprids er jo endda blot overskydende tid fra sin hovedopgave som fodboldtræner på U12 Drenge 07-1 holdet, der typisk træner op mod 3 gange om ugen, foruden kampene i weekenderne. De rejser ligeledes en del rundt til stævner, både indlands og udlands - og det står han ligeledes i spidsen for.
Imponerende tidsforbrug fra årets prismodtager, så lad os alle give Jacob Jørgensen en stor hånd.