Kunstgræsbaner: Arbejdet skrider fremad

12. maj 2019 kl. 10:53
Vigtig information

Vigtig information om etableringen af de nye kunstgræsbaner

Der sker lidt mere omkring etableringen af de nye kunstgræsbaner i de kommende 5 uger. Det er derfor meget vigtigt, at I alle læser nedenstående grundigt.

Med det tørre forårsvejr er der glædeligt god fremdrift i entreprenørens arbejde med anlægget af skybrudssikringsanlægget, som bliver underlaget for de kommende kunstgræsbaner.

Det betyder at tidspunktet for arbejdet med at sætte beton-elementerne mm. op mod de eksisterende kunstgræsbaner, er kommet. Arbejdet får uundgåeligt betydning for aktiviteter på kunstgræsbanerne de pågældende uger, da hegnet ind mod kunstgræsbanerne midlertidigt nedtages.

Der foreligger nu en tidsplan for anlægsarbejdet op imod de nuværende kunstgræsbaner:

· Fra uge 20 og 3 uger frem, arbejdes der ved hhv. kunstbane 3 (uge 20), 2 (uge 21) og 1 (uge 22) – der arbejdes kun ved én bane af gangen og banerne er brugbare efter arbejdstids ophør og i weekenderne – dog uden banehegn i fuld højde mod byggepladsen i hverdagene.

· Fra uge 22 og 3 uger frem påvirkes kunstbane 4 (uge 22-23) og 5 (uge 23-24) – igen arbejdes der kun ved én bane af gangen og banerne er brugbare efter arbejdstids ophør og i weekenderne – dog uden banehegn i fuld højde mod byggepladsen i hverdagene.

Tidsplanen er med forbehold for vejret - kommer der meget nedbør kan det medføre, at fremdriften stoppes i løbet af ugen.

Derudover er der forbehold for uforudsete hændelser f.eks. den risiko der er ved at grave helt op til eksisterende kunstgræsbaner, hvor gruset kan skride ind i udgravningen. Sker det, vil eksisterende kunstgræsbaner blive påvirket i længere tid.

Entreprenøren flytter hver dag ved arbejdstids ophør byggepladshegnet (2 m højt) væk fra baglinien/sidelinien – så tæt på udgravningen som det er forsvarligt. Det betyder at banerne vil kunne bruges til kampe efter kl 18 og i weekenderne – dog kan der være lidt smallere sikkerhedszoner end normalt, ligesom der ikke er banehegn i fuld højde. Der sættes vintermåtter på bunden og foden af byggepladshegnet for at øge sikkerheden mod byggepladshegnet.

Når der skal sættes L-elementer tæt på eksisterende master – vil der i dagtimerne ske en afspærring i en radius på 30 m rundt om masterne. Det vil typisk være af én dags varighed og afspærringen fjernes igen ved arbejdstids ophør.

Det skal indskærpes at det er meget farligt at bevæge sig bag byggepladshegnet – der vil være op til 2 meter dybe huller ved L-elementerne, som ikke er afspærret, da det er inde på en byggeplads. Det er derfor stadig STRENGT forbudt for spillere og trænere at trænge ind på byggepladsen – hvilket også gælder hvis der skydes bolde ind på byggepladsen!

Det er forventningen, at vi vil opleve at vi skyder endnu flere bolde ind på byggepladsen i disse uger - især i uge 22-23-24, hvor der arbejdes ved kunstbane 1 og derefter kunstbane 5 (da det midlertidige byggepladshegn som nævnt kun er 2 meter højt).

Vi har derfor fået lov til at udpege tre klubpersoner, som efter instruktion fra byggeledelsen, har fået tilladelse til i foreningstiden, at hente bolde på byggepladsen.

Dette vil I praksis ske ved, at de tre konkrete personer, i Frederiksberg Hallerne kan låne en nøgle, som giver adgang til byggepladsen og hente bolde der er skudt ind.

Disse tre personer er:

Aleksander Lundsted Hansen - Studentermedhjælper på kontoret
Jon Cavagnaro - Holdleder på 1. og 2. Herresenior
Mikael Bonde - Sportslig børneleder

Disse vil hente bolde i foreningstiderne på skift og lægge dem op i boldburet på 1. sal på reposen til afhentning. Derudover vil entreprenøren fortsat dagligt indsamle bolde på byggepladsen, som leveres samme sted i klubhuset.

Samtidig har byggeledelsen sammen med Frederiksberg Kommune opdateret tidsplanen for færdiggørelsen af projektet: Hvis der ikke opstår flere forsinkelser af projektet, er det forventningen at de nye kunstgræsbaner er klar til ibrugtagning fredag den 16. august 2019.