FB vinder pokalturneringen for 7-mandshold

28. oktober 2019 kl. 10:47
Stærk pokalsæson i FB

FB vinder 7'eren

Fredag aften vandt FB en pokalturnering. Det skete på Frederiksberg Stadion, hvor FB vandt årets pokalturnering for 7-mandshold kaldet 7’eren.
Her blev BK Union slået i finalen med hele 6-2. Undervejs havde vores 7M Herresenior 2-hold, der til dagligt huserer helt nede i række 3, ekspederet fire andre modstandere ud af banen.
Holdet består af spillere fra vores gamle lukkede FB 15-hold, der senere blev en del af den åbne afdeling. Fodboldevnerne er på trods af den stigende gennemsnitsalder, fuldstændig intakte - hvilket gjorde at de i suveræn stil kunne hjemtage pokaltitlen.
Stort tillykke til de gamle drenge!
Det har generelt været en god pokalsæson for FB, der både på 11-mands kvinde- og herresiden, sørgede for at komme ind i Sydbank Pokal-turneringens hovedrunde med afvikling på den anden side af sommerpausen.
Det skete for kvinderne efter indledende sejre over CBS Sport på 2-0 og over Albertslund BS72 med 4-0. Endestationen blev FC Damsø, der vandt med 2-0 tilbage i august.
For herrerne blev det til indledende sejre over hhv. IF Føroyar med 3-1, Copenhagen Calcio med 2-1, FC Udfordringen med de samme cifre og så endelig 3-2 over Nandrup Club De Futbal.
Derefter stod den på første hovedrunde-kamp mod DS-holdet fra KFUM, der blev besejret med 3-2.
Næste runde var mod 2. Divisionsholdet fra Vanløse IF foran næsten 400 tilskuere på Frederiksberg Stadion. Det blev endestationen med et nederlag på 2-3, men undervejs lurede pokalsensationen efter et flot comeback. Det blev dog en ren udgift, da Fodboldens Disciplinærinstans for nyligt tildelte FB en bøde på 3.000 kroner, fordi nogle få U13 til U15-spillere kom til at løbe ind atletikbanen i ren eufori, da FB udlignede til 2-2 i det 65. minut.
I ungdomsafdelingen, er vores U19 hold igen fremme ved 4. runde hvor man torsdag den 14. november på stadion kl. 19.30 møder DK’s pt. fjerdebedste U19 hold fra FC Nordsjælland. Det var samme modstander man foran 412 tilskuere røg ud til i april måned, da den stod på U17 pokalfodbold.
Vores U15 hold har her i efteråret også vundet de første par kampe og er fremme i 3. Runde hvor modstanderen er Hørsholm-Usserød IK, der ligesom FB spiller i Liga 2. De spiller onsdag den 6. november kl. 18.30 på Jens Jessens Vej.