FB-ugen der gik ...

02. september 2018 kl. 21:02
Uge 35

Ugen der gik - Uge 35

Et lille tilbageblik på ugen der gik. Det vil fremover udkomme hver søndag aften. Nogle uger vil der være sket en hel del, mens der i andre uger formentlig vil være langt mindre indhold.
Protestsag:
Hvordan går det egentlig med den her sag?
Seneste status er at Fodboldens Appelinstans har modtaget både vores og Brønshøj Boldklubs afsluttende indlæg og har tilkendegivet en endelig dom mandag eller tirsdag.
Vi har knoklet hårdt på rent juridisk i forhold til vores afsluttende indlæg. I den forbindelse skal der lyde en kæmpe tak til den tidligere FB-spiller og nuværende suppleant til bestyrelsen Malte Meier Carlsen, der har en juridisk baggrund og i øjeblikket er ansat som juridisk vejleder i FIFPro nede i Amsterdam. Han har fremført ting som vi andre end ikke havde tænkt på og vidner om hvor kringlet reglementer og processer kan være, når sager føres helt op til den øverste instans i dansk fodbold.
I mellemtiden har det betydet suspension af Serie 1 Pulje 3 (de tre første kampe), Serie 2 Pulje 5 (de første tre kampe) og Serie 3 Pulje 11 (de første tre kampe). Dette er i de tre puljer som FB’s to berørte hold - nemlig vores 2. Herresenior og 17. Herresenior - kan være at finde i, alt efter om vi taber eller vinder sagen.
1. holdene:
Vores to førstehold i seniorafdelingen har også været i kamp i denne uge.
Herrerne kom ned på jorden i går, da det blev til det første nederlag i Københavnsserien. Turen gik til Bornholm og desværre trak hjemmeholdet fra Rønne f.B det længste strå med en sejr på 3-2. På lørdag skal vi møde Prespa i Frederiksberg Idrætspark. Der er kickoff kl. 13.45.
Damerne røg ind i deres andet nederlag i Kvindeserie Øst. Det skete i onsdags ude i Sundby, da hjemmeholdet vandt med 1-0. Næste kamp er hjemme på Kunstbane 5 næste mandag den 10. september kl. 18.00 mod BK Heimdal.
Øvrige seniorhold:
Vores 3. hold på herresiden kom også i gang på fodboldbanen. Efter at have vundet den første kamp uden at spille og var oversiddere i runde 3, vandt holdet i dag 6-1 over Fremad Valby og lagde sig dermed op i toppen af Serie 4-rækken.
Desværre var det også ugen hvor vi måtte trække vores 2. Damesenior-hold i Serie 1. Træner- og spillerafgange har medført, at vi desværre ikke kan stille med et turneringshold dette efterår.
Blandt vores mange lukkede hold, har der været gode præstationer af 11. Herresenior i Serie 2, der fik 1-1 mod de tidligere FB-drenge FC Als, der nu spiller under BK Stefans licens.
Også vores 16. Herresenior, der er rykket op i Serie 4 har imponeret. I dag hev de deres tredje sejr i ligeså mange kampe.
Ungdomshold:
I vores ungdomsafdeling var det flotteste resultat i denne uge vores U14 Drenge Øst 2-holds præstation mod BK Union. En sejr på 3-2 ovre på Genforeningspladsens kunstgræstæppe, gav dem deres tredje sejr i de første tre kampe. Imponerende.
I mandags spillede vores U14-2-hold nede i Række 3 mod Skjolds 2. hold og slog dem med vilde 10-1. Det betød ligesom 1. holdet, også den tredje sejr i samme antal kampe til 2. holdet.
Vores U17 Drenge Øst 2-hold imponererede også, da de i går lørdag fik 1-1 hos det ubesejrede tophold fra Avarta.
Tumlingebold:
Sidste lørdag og med fin opfølgning i går, startede vi Tumlingebold i årgang 2015 og 2016. Ren fornøjelse at kunne aktivere de 1-4 årige små drenge og piger. De er simpelthen så søde. Det er jo ikke rigtig fodbold, men boldene indgår og endda i alle mulige størrelser.
Bestyrelsen:
På øverste plan i klubben mødtes bestyrelsen torsdag aften til et ekstraordinært bestyrelsesmøde for at tage en frisk status på vores 1/2-års-regnskab. Vi holder os indenfor budgetrammerne langt de fleste steder og bestyrelsen er glade for de forskellige afdelingers fokus på at sætte tæring efter næring. Man indledte ligeledes de første drøftelser om programmet for den kommende strategiweekend den 28.-30. september.
Kontingentbetaling:
Apropos økonomi, så skal vores aktive medlemmer naturligvis betale kontingent. Det gør langt de fleste heldigvis også - men der er stadig få der ikke får det gjort. Alle medlemmer er tilmeldt automatisk kortbetaling, men af forskellige årsager, såsom tabt eller stjålet kort, manglende dækning eller skift af kort, så lykkes det ikke at trække beløbene. Dermed spærres man automatisk til brug på holdkort. De medlemmer der måtte være spærret, kan kontakte administrationen på fb@frederiksberg-boldklub.dk for at få tilsendt et betalingslink og få bragt forholdet i orden.
Fodboldpas:
Der er fortsat 7 procent af dem der står i vores medlemsdatabase, der fortsat ikke har aktiveret deres Fodboldpas. Det betyder at disse er spærret for brug på holdkort. Dem der behøver hjælp til at få det aktiveret kan ligeledes kontakte administrationen.
Uge 36:
Den kommende uge byder på nye spændende begivenheder.
Foruden den endelige dom fra Fodboldens Appelinstans, så afholder vi sammen med FB Fonden og andre involverede parter en workshop om de ind- og udvendige forhold i vores nye kommende klubhus. Det sker tirsdag aften.