53% FB'ere har aktiveret fodboldpasset

02. juli 2018 kl. 10:42
Over halvdelen er nået - men vi skal op på 100%

53 procent har aktiveret sit Fodboldpas

Fodboldpasset er et opbevaringssted for dine vigtige perosnlige oplysninger:

I præcis 2 måneder har fodboldpasset været tilgængelig for aktivering.

Dags dato har 53% af FB's medlemmer aktiveret sit fodboldpas, men vi skal helt i mål, for hele 896 medlemmer af FB mangler stadigvæk at aktivere det.

Senest den 1. august skal alle have aktiveret deres fodboldpas. Sker det ikke, kan man ikke spille kampe for FB i efterårets turneringer og det samme gælder for trænere. Det vil være kedeligt for mange spillere, at skulle miste gode holdkammerater eller dygtige trænere, blot fordi man ikke har et aktivt Fodboldpas, så hjælp derfor hinanden med at få det aktiveret.

Fodboldpasset kan aktiveres på tre forskellige platforme. Se hvordan i videoen her:

• I DBU's FodboldApp (den med DBU-logoet)

• MitDBU på www.dbu.dk

• Driblr (for spillere +12 år): DBU's nye spillerApp, der også indeholder statistikker, spilletilladelser og andet om dit Fodboldliv. Hent den her i Google Play eller her i App Store

DBU-login er det samme på alle platforme. Hvis man ikke kan huske sine login-oplysninger, er der hjælp at hente her

Læs mere om fodboldpasset og hvordan du aktiverer det i vores artikel her fra den 31. maj.

40% trænere, ledere og passive medlemmer har aktiveret sit pas

Blot 40% af vores trænere, ledere og passive medlemmer har dags dato aktiveret deres Fodboldpas.

Om du spiller fodbold eller ej, så skal man godkende sit fodboldpas, da det er en del at den nye persondataforordning som EU har vedtaget.

Det tager blot et enkelt minut at gøre det - men for FB's administration er det forbundet med mange arbejdstimer at skulle udsende rykkere til alle der mangler at aktivere det.

Kan du ikke huske dit brugernavn, så send en e-mail til administrationen på fb@frederiksberg-boldklub.dk - så kan vi genudsende din velkomstmail fra DBU. Du kan dog også blot selv klikke på glemt adgangskode i enten DBU's FodboldApp, på mitdbu.dk eller på Driblr.

HVAD med børnespillere?
Alle børnespillere skal også have et aktivt fodboldpas (grundet overholdelse af databeskyttelsesloven). I praksis er det forældremyndighedsindehaver som logger ind – med barnets login - og aktiverer fodboldpasset (for børn under 13 år)